nobodyisperfect

Alla inlägg under december 2012

Av nobodyisperfect - 20 december 2012 10:51

Ibland måste man vara modig även om man verkligen inte vågar. Det kan gälla vad som helst, i mitt fall gällde de att våga skypa med en viss person. Så är det ju de att jag är väldigt blyg och osäker. Jag trodde jag skulle svimma, jag skulle aldrig vågat om det inte vore för min kompis.

Hon försökte verkligen peppa mig och hennes ord hjälpte verkligen.

"Du måste ta chansen. Du vet aldrig om de här är den sista gången du kommer kunna göra dehär. Man vet aldrig vad som händer. Du kommer ångra dig om du inte gör det. Man bör alltid tänka att det kan va sista chansen så ta den nu.."

Jag kollade på henne med tårar i ögonen. Orden sjönk sakta in i mitt huvud. Hon hade rätt. Man vet aldrig va som kan hända. Jag samlade mitt mod och kunde endast nicka som ett svar.

Jag är så glad att hon sa det.

Man ska tänka på va som kan hända, det hjälper en att fatta mod. Så tänk alltid efter noga.

Av nobodyisperfect - 12 december 2012 10:10

Har du någongång känt dig så sjukt omotiverad? Du vet att du måste verkligen göra en viss sak, men det går inte bra, bara för att du är så omotiverad? Ibland gäller det svårare saker och ibland lättare. Att vara omotiverad om något svårt och jobbigt som gör sig påmind varje dag. Man tänker att nu jävlar måste jag skärpa mig! men inte är det alltid det blir så. Du är inte ensam om att känna så.. Många gör det. Jag är väldigt erfaren om just att vara omotiverad, speciellt i saker som är väldigt viktiga. Jag blir stressad och ledsen.

Men är du omotiverad försök att slappna av och ta ett par djupa andetag och försök se de positiva. Vad det än kan tänkas gälla! Gå ner i vikt, plugga till ett stort prov, träffa en gammal vän, börja om på nytt.

Vad det än gällar, så fixar du det!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards